Samfundsansvar

I Forca vurderer vi løbende, hvordan vi bedst lever op til vores samfundsansvar. Det handler blandt andet om, hvordan Forca positivt kan påvirke miljø, menneskerettigheder og samfund.

Forca leverer pensionsservices i form af pensionsrådgivning til medlemmer, grundlæggende drift af vores ejeres og kunders infrastruktur samt udvikling og implementering af fremtidssikrede løsninger.

Vores ambition er at levere den mest attraktive pensionsserviceplatform til vores ejere, kunder og deres medlemmer.

Pensionsmedlemmerne i Lærernes Pension, Pædagogernes Pension og PKA er blandt andet lærere, pædagoger og sygeplejersker, der varetager grundlæggende funktioner i samfundet, som vi alle nyder godt af. Forca bidrager gennem sine services til at skabe øget tryghed i arbejdslivet og en god seniortilværelse for disse pensionsmedlemmer, som har valgt at dedikere deres arbejdsliv til at tage sig af andre.

Forca er et fællesskab, der er etableret af ejerne for at skabe stordriftsfordele, som kommer pensionsmedlemmerne til gavn. Desuden er vi i Forca til stadighed optaget af, hvordan vi som arbejdsplads kan bidrage til fællesskabet og samfundet på en ansvarlig og positiv måde.

Du kan læse nærmere om Forcas hovedaktiviteter i 2023 i ledelsesberetningen i vores årsrapport.

Menneskerettigheder

Forca respekterer og støtter menneskerettighederne som udtrykt i International Bill of Human Rights. Desuden arbejder Forca med at forhindre krænkelse af menneskerettigheder blandt andet gennem krav til vores leverandører samt beskyttelse af persondata.

Persondatabehandling

I Forca behandler vi en stor mængde persondata på både medlemmer og medarbejdere, så Forca har stort fokus på databeskyttelse. Bestyrelsen i Forca har vedtaget en politik for behandling af personoplysninger, som danner rammen for al behandling af persondata i Forca. Politikken har til formål at sikre, at der udvikles og fastholdes en effektiv beskyttelse og behandling af persondata herunder at minimere de risici, der er forbundet med behandlingen.

Forcas persondatapolitik er forankret i forretningsgange og arbejdsbeskrivelser, der fastlægger retningslinjer for den konkrete behandling af personoplysninger.

I 2023 har Forca arbejdet med:

  • Løbende opmærksomhed på persondata og persondatabeskyttelse i organisationen
  • Øget fokus på GDPR i forbindelse med outsourcing både i forbindelse med vurderingerne ved indgåelse af nye kontrakter men også i forbindelse med den årlige kontrol af outsourcingleverandører
  • At sikre det fulde overblik over risikobilledet, hvor vi har sikret de forhold, der skal være på plads for at udnytte muligheden for overførsel af persondata til USA under Data Privacy Framework

Som dokumentation for, at vi lever op til persondataforordningen, har vi i en årrække fået udarbejdet en ISAE 3000 revisionserklæring, og dette gælder også for år 2023. Gennem erklæringen kan vi dokumentere, at vi lever op til kravene om databeskyttelse og IT-sikkerhed, og at vi er en ansvarlig samarbejdspartner.

I Forca tager vi løbende stilling til det dataetiske niveau og sikrer, at organisationen arbejder med data inden for de etiske rammer, vi har fastsat. Forcas dataetiske principper tager afsæt i branchens fortolkning og vurdering af niveauet for dataetik.

Sociale forhold og medarbejderforhold

Løn og arbejdsvilkår i Forca ligger på samme niveau som andre virksomheder i den danske finansielle sektor, og vi tilbyder vores medarbejdere en attraktiv arbejdsplads med gode rammer. I Forca har vi herudover et særligt fokus på medarbejderudvikling, trivsel og balance i arbejdslivet.

Medarbejderudvikling

Forcas politikker og processer relateret til medarbejderne har til formål at understøtte, at Forca når sine strategiske mål, samtidig med at medarbejderne oplever både arbejdsglæde samt personlig og faglig udvikling via dialog og samarbejde. I Forca er leder og medarbejder forpligtet til at drøfte kompetenceudvikling, medarbejderudvikling og jobmobilitet gennem hele ansættelsesforløbet, og vores medarbejderudviklingssamtaler, i Forca kaldet MUST, understøtter denne dialog og dokumentationen af den.

Forca har i 2023 videreudviklet, forankret og dygtiggjort organisationen i MUST, som står for Mål, Udvikling, Samarbejde & Trivsel, der blev lanceret i 2022. Den hyppige dialog mellem leder og medarbejder om væsentlige temaer, som er centrale for såvel den enkeltes udvikling og trivsel som for opnåelsen af Forcas strategiske mål, er omdrejningspunktet for arbejdet med medarbejderudvikling i Forca.

Medarbejderudvikling kan handle om såvel konkrete, faglige kompetencer som personlige kompetencer. Denne udvikling kan ske gennem ekstern eller intern uddannelse, specifikke kompetenceudviklingsprogrammer, generelle kurser, jobrotation, coaching, sidemandsoplæring, on-the-job-training osv. Forca betaler for og yder frihed til uddannelse, der opfylder ovenstående efter aftale med den enkelte medarbejder.

Af særlige kompetenceudviklingstiltag i 2023 har Forca:

  • Med udgangspunkt i den fortsatte forankring og udvikling af den agile metode gennemført uddannelse indenfor QA og Test Management samt ’Agile basis’ for en større gruppe af medarbejdere. I alt 60 medarbejdere gennemførte et eller begge kurser i slutningen af 2023 og yderligere kurser afholdes i starten af 2024. Den agile metode udgør fundamentet for IT-udvikling i Forca og den løbende investering i organisationen i forhold til at løfte kompetenceniveauet er afgørende for at understøtte Forcas leverancer.
  • Færdiggjort det ledelsesudviklingsprogram for personaleledere og ledere i den agile organisation, som blev startet i 2022. Ledelsesudvikling er en strategisk prioritet for Forca, og fase 2 af ledelsesudviklingsprogrammet blev gennemført i 2023. Med udgangspunkt i grundværdien ’Alle har ret til en god leder’ er der blevet arbejdet med ledelsesroller, ledelsesformer, forandringsledelse samt forandringskommunikation for at dygtiggøre lederne.
  • Gennemført fornyelse af IDD (Insurance Distribution Directive) certificering af 44 pensionsrådgivere. IDD-certificeringen er en obligatorisk certificering af rådgivere indenfor forsikring. Forca certificerer løbende nye pensionsrådgivere samt sikrer, at certificeringen fornyes hvert tredje år således at alle vores pensionsrådgivere leverer den bedst mulige rådgivning til pensionsmedlemmerne.
  • Gennemført et pilotprojekt på et accelereret udviklingsforløb for et hold medarbejdere med ambition om og potentiale til at udvikle deres personlige lederskab. Formålet med forløbet er at øge motivation, engagement og kompetencer hos medarbejdere med stort potentiale og dermed også øge udvikling og fastholdelse af denne gruppe medarbejdere. Forløbet blev kørt i samarbejde med en ekstern partner, og det blev i oktober 2023 besluttet at fortsætte denne særlige indsats i 2024, hvor der startes et nyt hold.

Trivsel

Forca vurderer, at der ikke er væsentlige risici i det fysiske og psykiske arbejdsmiljø. Relativt vurderes den største risiko at være stress og manglende balance i arbejdslivet.

Forca har i 2023 gennemført engagementsmålinger i hhv. marts og oktober samt en Arbejdspladsvurdering (APV) i september.

De to engagementsmålinger giver et generelt billede af engagementet i Forca og har desuden givet et omfattende kvalitativt input i form af over 700 skriftlige kommentarer til hver måling. Der var bl.a. specifikke input til forbedringer og kommentarer om, hvad der er det bedste ved at være ansat i Forca. Det overordnede resultat af begge engagementsmålinger lå på 3,1 ud 4 og er bedre end målingen i 2022.

I engagementsmålingerne i 2023 er der spurgt ind til engagement og trivsel i selve arbejdet under kategorien ’Arbejdets indhold og udførelse’. Her spørger vi specifikt til:

  • Indflydelse på egne arbejdsopgaver
  • Indflydelse på tilrettelæggelse af arbejdsdag og arbejdstid

De to spørgsmål adresserer elementer, som er væsentlige for den daglige trivsel, og Forca scorer i gennemsnit 3,2 ud af 4 mulige point i denne kategori. Det er tilfredsstillende og bedre end i 2022.

Vi har fortsat fokus på den løbende dialog om tilrettelæggelse af arbejdet og fleksibiliteten, som vi fra de kvalitative kommentarer ved, at mange medarbejdere sætter stor pris på. Det er et væsentligt element i at være en attraktiv arbejdsplads, at medarbejderne oplever autonomi samtidig med, at de kan se, hvordan de bidrager til Forcas overordnede strategiske leverancer.

Generelt vurderes det, at såvel trivsel som engagement er højt i Forca, hvilket afspejles i engagementsmålingen – både i selve svarprocenten og i svarene. I de to målinger, der er kørt i 2023, var svarprocenten på hhv. 97% og 96%, hvilket er meget højt. Det viser, at medarbejderne ønsker at bidrage til, at vi fortsat kan udvikle Forca som attraktiv arbejdsplads gennem deres besvarelser og kommentarer.
På spørgsmålet ’Hvor tilfreds er du alt taget i betragtning med dit arbejde i Forca’ svarer 82% ’I høj grad tilfreds’ eller ’I meget høj grad tilfreds’. Desuden svarer 81%, at de vil anbefale Forca som arbejdsplads i høj grad eller i meget høj grad.

Der blev i 2023 gennemført en lovpligtig Arbejdspladsvurdering (APV) med det formål at afdække status på det fysiske og psykiske arbejdsmiljø og identificere indsatsområder for arbejdsmiljøorganisationen. APV’en omfattede temaerne ergonomi, indeklima, sikkerhedskultur, krænkende handlinger & diskrimination samt sygefravær.

Den samlede score var på 3,3 ud af 4, og det vurderes som tilfredsstillende. På baggrund af besvarelserne og tilhørende kommentarer er der ikke identificeret kritiske forhold relateret til arbejdsmiljøet, men Arbejdsmiljøudvalget identificerede en række indsatsområder, som relaterer til opmærksomhedspunkter i APV’en, og disse handlingsplaner sætter rammerne for arbejdsmiljøindsatsen i 2024.

Sygefravær er et fokusområde i arbejdsmiljøindsatsen. Selvom det samlede sygefravær i 2023 ligger på gennemsnitligt 6,9 dage og er faldet siden 2022, så er det fortsat over det mål, som Forca har. Vi arbejder derfor løbende med at nedbringe sygefraværet. En stor del af sygefraværet relaterer til korttidssygdom, hvor vintermånedernes høje forekomst af vira også slår igennem i Forcas sygefravær. Som resultat af APV’en er der dog også igangsat en indsats for at hjælpe ledere og medarbejdere til at forebygge og identificere langtidssygefravær relateret til stress som følge af arbejdssituationen.

Oplever vi, at en medarbejder bliver ramt af stress af arbejdsmæssige eller private årsager, har både leder og HR en dialog med den pågældende medarbejder for at afdække, hvordan Forca bedst kan hjælpe. Løsningerne er individuelle og kan for eksempel være at ændre i opgavesammensætningen, reducere arbejdstiden, coaching eller psykologhjælp. Forca har også via sundhedsforsikringen, som omfatter alle medarbejdere, tilbud om forebyggelse og behandling af stress, som medarbejderen kan bruge efter behov.

Balance i arbejdslivet

Som et uundværligt element i at være en attraktiv arbejdsplads har vi i Forca et ønske om, at alle medarbejdere oplever en god balance i deres arbejdsliv. En god balance påvirkes af det fysiske såvel som det psykiske arbejdsliv og handler om konkret arbejdsbelastning og om, hvilke rammer og behov den enkelte medarbejder har i sit privatliv. Derfor er opmærksomheden på balancen og på de elementer, som påvirker balancen, en central del af samspillet mellem leder og medarbejder.

Lederne har en løbende dialog med den enkelte medarbejder om, hvordan arbejdet og arbejdsdagen bedst tilrettelægges med udgangspunkt i Forcas fleksible arbejdstid. Det kan for eksempel være ved lejlighedsvist hjemmearbejde, deltidsarbejde i en periode eller andet. Det er væsentligt for Forca, at medarbejderen oplever en hverdag, hvor der er god balance mellem arbejde og fritid. Med fleksibel arbejdstid er det særligt væsentligt, at leder og medarbejder har en løbende dialog om arbejdsmængden, hvilket også i 2023 var vigtigt. Leder og medarbejder drøfter blandt andet balancen i arbejdslivet i MUST-dialogerne.

I de to engagementsmålinger i 2023 blev medarbejderne spurgt til følgende: ’Jeg har for det meste en passende balance i mit arbejdsliv (mellem arbejdsmængde, arbejdstid og fritid)’, og på dette svarede i gennemsnit 83,5% ’I høj grad’ eller ’I meget høj grad’. 5% svarede ’I lav grad’ eller ’Slet ikke’.
Det er en forbedring på 7% siden 2022. Det er fortsat vigtigt for os at sikre rammerne for fleksibel tilrettelæggelse af hverdagen, så medarbejderne oplever balance i arbejdslivet. Dette er også et væsentligt element i den domicilstrategi, som blev udarbejdet og vedtaget i 2023, og som eksekveres i 2024.

Diversitet

Forca ønsker at fremme diversitet og inklusion og er imod enhver form for forskelsbehandling på baggrund af race, hudfarve, køn, religion, politisk overbevisning, nationalt tilhørsforhold eller tro, politisk anskuelse, seksuel orientering, alder, handicap eller national, social eller etnisk oprindelse.

I Forcas APV blev der spurgt til såvel chikane som diskrimination, og svarene viser, at der ikke forekommer nogen former for systematisk chikane eller diskrimination i Forca. De konkrete spørgsmål og svar fordeler sig som følger:

Spørgsmål

Nej

Jeg har indenfor de seneste 12 måneder været udsat for krænkende handlinger, chikane, trusler eller mobning på min arbejdsplads.

96%

Jeg har indenfor de seneste 12 måneder observeret, at kolleger er blevet udsat for krænkende handlinger, chikane, trusler eller mobning på min arbejdsplads.

95%

Jeg har indenfor de seneste 12 måneder oplevet at blive udsat for diskrimination på min arbejdsplads på grund af køn, religion, politisk overbevisning, nationalt tilhørsforhold eller tro, politisk anskuelse, seksuel orientering, alder, handicap, race, hudfarve eller national, social eller etnisk oprindelse.

99%

Jeg har indenfor de seneste 12 måneder været vidne til at kolleger er blevet udsat for diskrimination på grund af køn, religion, politisk overbevisning, nationalt tilhørsforhold eller tro, politisk anskuelse, seksuel orientering, alder, handicap, race, hudfarve eller national, social eller etnisk oprindelse.

98%

De medarbejdere, som i den anonyme undersøgelse har svaret ’Ja’ til et eller flere af ovenstående, har samtidig haft mulighed for at bede om en dialog med HR, og på den baggrund er der ikke identificeret strukturelle udfordringer med diskrimination eller chikane/mobning i Forca. I de meget få enkelttilfælde, hvor medarbejdere har oplevet diskrimination eller chikane/mobning, er det blevet håndteret med stor alvor, jf. Forcas nultolerancepolitik på området.

Specifikt vedrørende diversitet og køn har Forca siden selskabets etablering haft en målsætning om en ligelig fordeling af mænd og kvinder i Forcas ledelse, og denne målsætning forsøger vi at opfylde gennem rekruttering, uddannelse og lederudvikling. I 2023 var der 48,7% kvinder og 51,3% mænd blandt ledere med personaleansvar i Forca. I Forcas topledelse er kønsdiversiteten 42% kvinder og 58% mænd.

ESG-nøgletal

Forca har i 2023 i tillæg til den lovpligtige rapportering på vores samfundsansvar valgt at rapportere på en række ESG-nøgletal for at fortælle yderligere om vores påvirkninger på miljø, klima og sociale og ledelsesmæssige forhold.

esg.png

ESG hoved- og nøgletal er udarbejdet i overensstemmelse med vejledningen udarbejdet af FSR – danske revisorer, Nasdaq og Finansforeningen. En nærmere beskrivelse af metoderne til opgørelse af nøgletallene kan findes på FSR – danske revisorers hjemmeside.

Miljø og klima

Forca er som servicepartner en virksomhed uden egentlig vareproduktion, og derfor er der ingen væsentlig miljøbelastning og lav risiko for negativ påvirkning af klimaet. Vi har endnu ikke en politik på området, men vi tilstræber at nedbringe energiforbruget i vores bygning mest muligt og bidrage til den grønne omstilling ved at indkøbe og gøre brug af grøn strøm, da vores væsentligste energibelastning er vores strømforbrug.

Forca havde et stabilt energiforbrug fra 2022 til 2023 trods væksten i antallet af ansatte, som er Forcas største kilde til energiforbrug. For at fastholde niveauet er der blevet arbejdet med awareness og adfærdsændringer, såsom at huske at slukke energikilder efter brug. Vandforbruget steg i 2023 med 12% hvilket afspejler væksten i ansatte.

Fra 2022 til 2023 steg Forcas markedsbaserede CO2e Scope 2 væsentligt, hvilket skyldes flere faktorer, blandt andet, at vi ikke har indkøbt lige så meget grøn strøm i 2023, som vi gjorde i 2022 samt at vores solcelleanlæg producerede færre kWh end de foregående år.

Forcas eksterne datacenter GlobalConnect har Energy Efficiency Certificate med A+ rating i energieffektivitet. GlobalConnect er også medlem af FN’s Global Compact Initiativ og derfor forpligtet at arbejde ud fra ti principper om blandt andet klima, socialt ansvar og antikorruption.

Forca har eget solcelleanlæg på taget, som bidrager til energiforbruget i Forca. Det har produceret energi svarende til 15 % af det samlede forbrug i eget domicil.

I Forca vil der i løbet af 2024 blive arbejdet på at udskifte alle armaturer, og det forventes at give en effekt på energiforbruget.

Se ESG-skemaet for data for blandt andet energiforbrug, vandforbrug og andel af vedvarende energi.

I 2023 har Forca bidraget til den grønne omstilling på disse punkter:

Bæredygtighed

Forcas 790 m2 store solcelleanlæg har siden etableringen i februar 2021 realiseret en CO2-reduktion på 59 tons, hvoraf de 16 tons er realiseret i 2023. Det har givet en omkostningsreduktion på 0,2 mio. kr. Anlægget har siden etableringen kørt uden driftsstop, og Forca har derfor fået fuld effekt af investeringen.

Vi har desuden fornyet vores RECS-certifikat (Renewable Energy Certificate System) til udgangen af 2024 for at øge vores indkøb af grøn strøm. Certifikatet er et tillæg til Forcas el-aftale, som betyder, at vi indkøber grøn strøm fra vindmøller svarende til den mængde strøm, vi bruger. Forca bidrager derved til, at der bliver etableret flere vedvarende energikilder.

Kantinedrift

Forca har sammen med vores samarbejdspartner på kantinedrift, SERWIZ, haft et særligt fokus på at reducere CO2-udledning på de fødevarer, der indkøbes og serveres i vores kantine. Der er særligt fokus på råvarer i sæson, mindre forbrug af især kød med stor klimapåvirkning samt indkøb af fødevarer med moderat klimapåvirkning. Dette fokus har nedbragt CO2-udledningen med 12,9 % pr. spisende i vores kantine i forhold til 2022.

Antikorruption og bestikkelse, herunder etiske retningslinjer

Vi forsøger også løbende at sikre Forca mod korruption og bestikkelse ved at iværksætte konkrete foranstaltninger og kontroller, der bidrager til at undgå, at vi udsættes for finansiel svindel og begrænse risikoen for, at Forca, der dagligt håndterer pengeoverførsler og andre finansielle transaktioner, bliver udnyttet til hvidvask af ulovlige midler eller terrorfinansiering.

Yderligere drøftes og vurderes risikoen for cyberkriminalitet hyppigt som led i Forcas arbejde med IT-sikkerhed for blandt andet at forhindre ovenstående. Ovenstående emner præsenteres også i onboarding-kurser for at bidrage til skærpet opmærksomhed blandt nyansatte medarbejdere.

Forca har et ’Kodeks for god adfærd’, der beskriver, hvordan vi ønsker at drive virksomheden, og hvordan vores medarbejdere og ledere skal agere for at sikre en forretningsadfærd, moral og etik, der beskytter den enkelte og Forca mod korruption og bestikkelse. Forcas ’Kodeks for god adfærd’ er den fælles ramme for, hvordan vi gennem vores adfærd udviser god etisk forretningsskik. Kodekset understøtter forebyggelse af uetiske eller uredelige handlinger. Den er ikke en udtømmende oversigt over alle regler og forventninger, men baserer sig på og supplerer Forcas politikker, retningslinjer, forretningsgange samt Forcas medarbejderhåndbog. Alle medarbejdere i Forca er forpligtede til at kende og efterleve dette kodeks for god adfærd i Forca.

Der er ikke konstateret afvigelser fra Forcas ’Kodeks for god adfærd’ i 2023, og vi fortsætter i 2024 arbejdet med at forebygge, afdække og korrigere adfærd som ikke er i overensstemmelse med vores etiske retningslinjer og kodeks.

IT-sikkerhed

I kølvandet på de stigende trusler fra cyberkriminalitet arbejder Forca løbende med vurdering af risici og trusler og med implementering af nye sikkerhedsværn men også med løbende at forbedre og opdatere allerede implementerede værn.

I 2023 har Forca på området IT-sikkerhed haft særligt fokus på:

  • Forca har gennemført massive indsatser inden for awareness med uddannelse, e-learning og informationskampagner mv. over for både kundernes og egne medarbejdere.
  • Forca har styrket sin robusthed overfor potentielle cyberangreb. Det er sket ved, at Forca har implementeret en 3. backup, som er en offline backup, der er placeret på en 3. lokation og bliver håndteret af en ekstern leverandør.
  • Tidligere værn til beskyttelse af pc’ere er ikke længere tilstrækkeligt, og derfor har Forca implementeret det supplerende værn Microsoft Defender.
  • Forca har gennemført en øvelse for at teste vores evne til effektivt at håndtere et ransomware-angreb. Beredskabsøvelsen bestod af en øvelse sammen med sikkerhedspartneren, test af sikkerhedspartnerens reaktionsevne, opdatering af beredskabsplan samt forventningsafstemning med Forcas bestyrelse i forhold til villigheden til at udbetalesa løsepenge i tilfælde af ransomware-angreb.
  • Forcas har deltaget i eksternt review med deltagelse af virksomheder i den finansielle sektor, heraf seks fra forsikrings- og pensionssektoren. Formålet var at give et øjebliksbillede af cyberrobustheden i den finansielle sektor. Reviewet gav også mulighed for at benchmarke egne indsatser med sammenlignelige virksomheders indsatser.

Forebyggelse af hvidvask og terrorfinansiering

Forcas kunder er direkte omfattet af ’Lov om forebyggende foranstaltninger mod hvidvask og finansiering af terrorisme (hvidvaskloven)’, og Forca har som outsourcingpartner for kunderne de nødvendige foranstaltninger mod hvidvask og finansiering af terrorisme.

Forcas bestyrelse har fastlagt en hvidvaskpolitik, som skal forebygge hvidvask og finansiering af terrorisme. Vores værn for at forhindre hvidvask og finansiering af terror skal være stærke og effektive. Forcas risikovurdering af forretningsmodellen omfatter de iboende risikofaktorer, der er forbundet med kunder/medlemmer, produkter, transaktioner samt geografi. Risikovurderingen indgår som et væsentligt element i den løbende ajourføring af Forcas hvidvaskpolitik og relaterede processer samt kontroller.

Forcas og kundernes primære risiko for at blive misbrugt til hvidvask findes i den sløringsfase, der opstår ved, at midlerne kanaliseres gennem et pensionsselskab i en periode for senere at komme tilbage til medlemmet. På den måde risikerer pensionsordningerne at blive anvendt som opbevaringssted for illegitime midler. Risikoen består i, at midlerne efter et tidsrum bliver trukket ud af pensionsordningen, og derfor vil fremstå som lovlige. For at værne mod dette har Forca blandt andet udarbejdet forretningsgange, arbejdsbeskrivelser, e-learning samt intern kontrol, som samlet set medvirker til at reducere risikoen.

 

Tilbage til årsrapporten

Fungerer hjemmesiden ikke?


Vi kan se, at du bruger Internet Explorer. Du kan derfor opleve, at der er noget her på siden, der ikke fungerer, som det skal. Vi udvikler nemlig ikke længere forca.dk til at understøtte Internet Explorer. Årsagen er, at Microsoft ikke har opdaterer programmet siden 2019. Det betyder, at hverken funktionaliteten eller sikkerheden er tilfredsstillende.

Brug en anden browser
Vi anbefaler, at du bruger en af disse browser i stedet for:

Du er altid velkommen til at ringe til os på 39 45 73 00, hvis du oplever problemer med vores hjemmeside.